Teknisk support / IT / Helpdesk sökes

Bakgrund
Algorithmica har utvecklat sofistikerad analysprogramvara för bank och finans sedan 1994, och är idag en av Nordens ledande aktörer inom området. Vår verksamhet bedrivs i moderna lokaler vid Sergels torg, Stockholm. Bland våra produkter återfinns Quantlab – en prisbelönt utvecklingsplattform för finansiell analys, ARMS – för beräkning och hantering av finansiella risker samt History Server – för insamling, bearbetning och lagring av finansiell marknadsinformation.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna avser 1:st line support av samtliga våra produkter och omfattar allt från daglig systemövervakning och installation av system ute hos kund, till komplex felsökning och användarsupport över telefon och mejl. Ärendena löser du både självständigt och tillsammans med ditt team.

Formella krav

• Minst gymnasieutbildning, gärna med IT/teknik-inriktning

• Goda kunskaper om Windows, SQL Server och C#.

• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

• Tidigare erfarenhet av teknisk support är starkt meriterande

För att trivas i rollen har du ett stort tekniskt intresse samtidigt som du är social och älskar att hjälpa andra människor med deras problem. Du trivs med att arbeta i grupp och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren och kunden i fokus. Därtill är du en person som inte har några problem med att ta egna initiativ och på ett prestigelöst sätt tar dig an arbetet.

ANSÖK NU!
Skicka in din ansökan nu till rekrytering@algorithmica.se – skriv “Support” i rubriken.

För övriga frågor kring tjänsten vänligen kontakta:
Jonas Eriksson
Tel: 08 440 44 05
jonase@algorithmica.se

2018-10-01 Career